På Artifishial vill vi erbjuda dig säkra, smidiga och personliga villkor när du handlar. Varje produkt är paketerad personligen av oss och levereras direkt till din dörr inom 2-4 arbetsdagar, helt fraktfritt. Mer om våra fullständiga köpvillkor hittar du nedan:

Priser och produktbilder

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att vara produktens exakta utseende och beskaffenhet återges. Artifishial reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformationen och priser utan föregående avisering till dig som kund.

Artifishial.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformationen eller övrig information på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter i pris eller produktinformationen förbehåller vi på artifishial.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår hemsida. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar. Alla priser som visast på Artifishials webbplats, artifishial.se, är inklusive moms, i enlighet med tillämplig lagstiftning.

Ångerrätt

Vi erbjuder 14 dagar ångerrätt när du köper en Artifishial hos oss. Vill du returnera en produkt så gör du det enklast genom att fylla i formuläret som du hittar här. Observera att du måste ange den mailadress som du använde vid köptillfället samt ditt ordernummer när du begär en retur. Du har sammanlagt på dig 14 dagar att skicka tillbaka produkten från det att du har anmält ditt ärende till oss och du står själv för returfrakten av produkterna. För att utnyttja din ångerrätt får ej produkten vara använd eller på andra sätt skadad.

Vid eventuella problem vid returer ber vi dig att alltid be om ett kvitto från ditt utlämningsställe (PostNord) som du kan uppvisa som bevis på att du har returnerat din Artifishial till oss. Meddela oss gärna hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig. I de flesta fall sker en återbetalning genom samma betalsätt som du använde vid köptillfället.

Returadressen är:
TAND ANDA AB
Att: Returer
Heliosgatan 14A
120 78 Stockholm

Leverans

Vi erbjuder leverans med PostNord till ombud eller direkt till din angivna leveransadress. Vi erbjuder alltid fri frakt vid beställning. Samtliga ordrar paketeras och skickas nästkommande dag. Från köptillfället till leverans tar det ca 2-4 arbetsdagar innan du får hem din Artifishial i brevlådan. Om köpet sker på en helgdag, så kommer ordern att skickas den första helgfria vardagen.

Betalning

Alla ska få möjlighet att köpa sig en egen Artifishial till Nowruz och därför har vi valt att erbjuda följande betalsätt i vår webshop; bank/kreditkort, direktbetalning via bank, faktura eller delbetalning. Alla priser som visast på Artifishials webbplats, artifishial.se, är inklusive moms, i enlighet med tillämplig lagstiftning.

FAKTURABETALNING
1. Allmänt
Vid betalning via faktura samarbetar Artifishial med Svea Bank AB (556158-7634).
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad och folkbokförd i Sverige, är över 18 år och utan betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

2. Betalningstid, påminnelseavgift samt dröjsmålsränta

Betalningstiden på fakturan är alltid 14 dagar från fakturadatumet och skickas som epostfaktura om ingenting annat har avtalats till den angivna epostadressen vid köptillfället. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift, fn. 60 kr som normalt skickas hem till den adress där köparen är folkbokförd.

Dröjsmålsränta utgår från förfallodagen med 2% per månad.

3. Rutiner för hantering av fakturor för konsument

Om fakturan inte betalas i tid kommer en påminnelse att skickas till dig. Om betalningen inte inkommit till Svea Bank AB senast dag 7 från det att påminnelsen skickades till dig övergår fakturan till att bli en kontokredit. Genom detta gest du en möjlighet att delbetala ditt köp i din egen takt. Lägsta beloppet att betala är 3% av vid var tid utestående skuld, dock lägst 50 kr samt ränta och avgifter. Du kan när som helst betala ett högre belopp eller hela skulden. Om fakturan övergår till en kontokredit gäller villkoren för ”Betalning mot kontokredit”, där regleras bland annat Svea Bank AB:s rätt att säga upp kontokrediten i förtid:

Betalning genom kontokredit
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Om fordringen har gått över till kontokredit tillkommer en månatlig aviavgift om fn. 45 kr. Krediträntan beräknas på den aktuella skulden vid aviseringstillfället. Den nominella årsräntan är för närvarande 19,50 %. Vid kontokredit om betalning inte sker i rätt tid kommer du som kund till Artifishial och Svea Bank att påföras en förseningsavgift om fn. 145 kr. Dessutom tillkommer också en debiterad dröjsmålsränta om 2% per månad på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 5 000 kr, löptid 12 månader, 19,50 % ränta, uppläggningsavgift 0 kr och aviavgift 45 kr: 45,18%.

4. Faktureringsrutin näringsidkare
Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso.

KORTBETALNING
Artifishial erbjuder säkra kortbetalningar med Visa och MasterCard i samarbete med Svea Bank AB. Svea Bank AB är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Artifishial.se accepterar samtliga Visa- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos Svea Bank AB och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Artifishial. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
 
DIREKTBETALNING VIA INTERNETBANK
Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

DELBETALNING
Vi kan även erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning som sker i samarbete med Svea Bank AB. Delbetalning är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personnummer och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem till dig via post eller via sms. Skulle ansökan inte godkännas kan du välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

Om du har valt att handla mot delbetalning kan du komma att bli kontaktad per telefon för att verifiera din identitet. Det är en säkerhetskontroll för att minska bedrägerier.

Delbet. – upp till 150 000 kr Ränta Uppläggningsavg.Aviavg.
18 månader9,50%395 kr45 kr
24 månader9,50%395 kr45 kr
36 månader9,50%495 kr45 kr
48 månader9,50%495 kr45 kr
60 månader9,50%495 kr45 kr 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 45 kr: 18,98 %.

Läs mer om allmänna villkoren hos Svea Bank AB.

Garantier & Reklamation

Vi garanterar alltid att våra produkter paketeras och skickas felfria från våra lagerhyllor. Om du mot förmodan skulle få en trasig Artifishial, så ber vi dig att fylla i ett reklamationsärende här. Observera att du måste ange den mailadress som du använde vid köptillfället samt ditt ordernummer när du skickar in ditt reklamationsärende. Vi betalar returfrakten vid en eventuell retur på grund av reklamation. Vi har som policy att följa Allmänna Reklamationsnämdens rekommendationer vid en eventuell tvist vid ett reklamationsärende.

Vid en tvist kan du välja att gå vidare med ditt klagomål till Allmänna reklamationsnämnden.

Kontaktinformation vid reklamationer:
nowruz@artifishial.se
TAND ANDA AB

Heliosgatan 14A
120 78 Stockholm

Säkerhet & Sekretess

Vi värnar alltid om din säkerhet när du handlar hos oss och använder en SSL (Secure Socket Layer) på vår hemsida, vilket betyder att alla betalningar sker i en krypterad miljö.

Du kan läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter här och vår sekretesspolicy